Tips voor een goede nachtrust en om fijner wakker te worden.

Tips voor een goede nachtrust en om fijner wakker te worden.

We onderschatten vaak wat een goede nachtrust voor ons lichaam kan doen. We slapen vaak te kort of komen moeilijk in slaap omdat ons hoofd nog te vol zit. En als we langdurige stress of spanning hebben, slapen we soms helemaal niet meer. En dan hebben we geen zin om naar bed te gaan omdat we toch al denken dat we niet kunnen slapen(dat was bij mij het geval). En moeten er vaak tabletten aan te pas komen. Misschien dat je met deze tips weer een kleine beetje vooruitgang kunt boeken.

Tips voor het slapen gaan:

– zorg voor een goede ventilatie op de slaapkamer en juiste temperatuur.
– Eet 3 tot 4 uur van tevoren geen zware maaltijden meer.
– Douche voordat je naar bed gaat met lauwwarm water, niet te warm.
– Een oliebrander op je kamer met een rustgevende olie erin.
– Schrijf voordat je gaat slapen op wat je allemaal denkt zodat het uit je hoofd is.
– En schrijf op waar je dankbaar voor bent, zodat je ook met een positiever gevoel gaat slapen en wakker wordt.
– Ga 10 minuten met je benen omhoog tegen de muur aan liggen, dat heeft een rustgevend effect.
– je oren masseren van buiten naar binnen. In je oren zitten 107 acupunctuur punten. Door ze te masseren, zul je de ontspanning gaan merken in je lichaam.
– Drink kruidenthee in plaats van koffie.
– Probeer eens een boek te lezen en de tv uit te laten. Het blauwe licht van je tv, laptop of telefoon is slecht voor je. Teveel blauw licht s`avonds dwarsboomt het natuurlijke proces. Dat remt de aanmaak van melatonine(slaaphormoon).

Tips voor het wakker worden:

– Zorg dat je een wekker hebt die een fijn geluid maakt.
– zodra je merkt dat je wakker wordt, probeer voor jezelf dan de leuke dingen van de dag voor je te zien.
– wrijf dan je handen tegen elkaar voor een aantal seconden en leg dan je handen op je ogen. Dat zorgt ervoor dat je lichaam en geest helemaal wakker worden voordat je opstaat.
– en sta op via je rechterzij.

Heel veel slaapplezier!šŸ¤—

Geen reactie's

Geef een reactie